Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konie - Zabezpiecz swojego rumaka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 07 July 2013 - 13:14

*
Popularny

Zabezpieczanie koni

 

 

Patrząc na ten świat, wiem, że wielkim problemem będą znikające konie (zabijane). Nie zamierzam się z tym męczyć, dlatego utworzyłem prosty system zabezpieczania ich. Wszystko opiera się na siodłach, także aby cokolwiek zabezpieczyć potrzebujecie siodeł.

 

Pierwszym elementem zabezpieczania jest podpisanie siodła. Proces podpisania siodła polega na włożeniu go do pola craftingu i wyciągnięciu go stamtąd. Po wyciągnięciu, siodło będzie miało podpis z twoją nazwą gracza. Oznacza to, że siodło należy do Ciebie. Wsadzenie podpisanego siodła do craftingu oczyści siodło i pozwoli innej osobie je podpisać.

Podpisane siodło może posiadać kilku właścicieli, jeśli chcecie dzielić się swoimi końmi. Wystarczy dać podpisane siodło innej osobie, a ona może wsadzić je do craftingu i dopisać się. Jeśli twoja nazwa gracza znajduje się już na liście podpisanych osób na siodle, to wsadzając je ponownie do craftingu, możesz wyczyścić kompletnie listę. Musisz uważać, komu pozwalasz podpisać siodło, ponieważ taka osoba może wyczyścić z niego listę właścicieli i ukraść ci konia.

 

Podpisane siodło to najważniejszy element zabezpieczenia konia. Każdy koń bez siodła jest narażony na obrażenia od graczy oraz środowiska. Jeśli nałożymy podpisane siodło na konia, to koń staje się nieśmiertelny. Koń jest nieśmiertelny wyłącznie, jeśli ma na sobie podpisane siodło oraz nie siedzi na nim gracz. Jeśli gracz wsiądzie na konia z podpisanym siodłem, to jest odpowiedzialny za to, co stanie się z koniem.

 

Dzikie konie, oswojone bez siodła oraz konie z niepodpisanym siodłem są narażone na obrażenia. Wyjątkiem jest ochrona od obrażeń PVP, jeśli gracz siedzi na koniu z podpisanym siodłem.

 

Stwierdzając konie, mam na myśli również osły oraz muły. Ochrona skrzyni jest aktywna tylko jeśli zwierze ma na sobie podpisane siodło. Dostęp do ekwipunku konia mają tylko osoby, które są podpisane na siodle.

 

Oczywiście wsiąść na konia mogą tylko osoby, które są podpisane na siodle. Konie również są bezpieczne na terenie cuboidów.

 

Podzielcie się swoim zdaniem, widzicie jakieś wady? Jakieś propozycje z udoskonaleniem systemu?



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Na pewno nie bout

Na pewno nie bout

    กʕ ͡·ᴥ ͡· ʔก

  • Użytkownik+
  • 1001 postów
  • OgrudnikShowuptv

Napisano 07 July 2013 - 13:25

Moja propozycja - jeśli siodło jest podpisane przez kilka osób, to wsadzenie go do craftingu przez jedną z podpisanych osób wymaże tylko tą osobę. Zapobiegnie to wyczyszczeniu całej listy i kradzieży konia.



#3 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 07 July 2013 - 13:28

Moja propozycja - jeśli siodło jest podpisane przez kilka osób, to wsadzenie go do craftingu przez jedną z podpisanych osób wymaże tylko tą osobę. Zapobiegnie to wyczyszczeniu całej listy i kradzieży konia.

Pozwalasz się komuś wpisać na listę na własną odpowiedzialność. Jeśli gracz nie będzie mógł wyczyścić łatwo listy to nie będzie mógł go łatwo sprzedać chociażby na targu, a nie chciałbyś kupić siodła z podpisami kilku osób.



#4 Na pewno nie bout

Na pewno nie bout

    กʕ ͡·ᴥ ͡· ʔก

  • Użytkownik+
  • 1001 postów
  • OgrudnikShowuptv

Napisano 07 July 2013 - 13:32

Fakt, nie chciałbym... To może tak, że tylko pierwsza podpisana osoba (oryginalny właściciel) może całkowicie wyczyścić listę?



#5 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 07 July 2013 - 13:36

Fakt, nie chciałbym... To może tak, że tylko pierwsza podpisana osoba (oryginalny właściciel) może całkowicie wyczyścić listę?

Ten sam problem, ktoś może sprzedać takie siodło i utkniesz z takim fantem na zawsze, bo możesz nigdy nie spotkać tej osoby lub ona nie wyczyści, a twoje konie będą narażone na kradzież ze strony tej osoby.

Musisz po prostu uważać komu dajesz podpisać siodło, to jak z dorabianiem klucza do domu dla osoby z którą mieszkasz. Nie wiesz czy nie wykorzysta tego przeciwko tobie.


  • JASIO007 lubi to

#6 Martinx

Martinx

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • Martinx586

Napisano 07 July 2013 - 13:54

Co z końmi zalanymi lawą, lub gorzej zasypane żwirem/piaskiem? w lawie może jeszcze jest ok bo nie zmieniają bezpiecznej pozycji, w żwirze/piasku będzie gorzej, gdyż mogą powstać problemy z końmi chodzącymi jak krety. Chyba że po zasypaniu żwirem/piaskiem koń będzie skakał w blokach dotąd aż nie wygrzebie się na powierzchnię, bądź będzie teleportowany w najbliższe bezpieczne miejsce w pionie?

I co z maską kolizji koni? czy będzie możliwe uprowadzenie konia poprzez przepychanie go? (sobą, śnieżkami, strzałami, wodą, tłokiem)?

Chyba że koń będzie za wszelką cenę starał się utrzymać koordynaty jak po przywiązaniu?


Mój >>> Poradnik <<<

 

jcraftmartinx.jpg


#7 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 07 July 2013 - 13:57

Musiałbym to sprawdzić ale sądzę że koń będzie wypychany w górę. Poza tym jeśli odkryjesz gdzie jest i sprawdzisz kto go zasypał to na pewno poleci jakaś kara za takie nieładne zabawy. Równie dobrze mogą zrobić to z każdym innym zwierzakiem jakie mają gracze.



#8 Martinx

Martinx

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • Martinx586

Napisano 07 July 2013 - 14:04

Ok. Dobra robota :D

 

PS: Sytuacja ekstremalna: co się stanie jeśli nieśmiertelny koń wypadnie poza mapę? (poniżej bedrock/ za border mapy)?

Czy jest możliwe sprawdzenie do kogo należy koń?


Mój >>> Poradnik <<<

 

jcraftmartinx.jpg


#9 MrPaszczakus

MrPaszczakus

    Allons-y Alonso!

  • Użytkownik+
  • 144 postów
  • MrPaszczakus

Napisano 07 July 2013 - 14:06

A powiedzmy taką świnie też dałoby się zabezpieczyć siodłem?


Dołączona grafika

#10 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 07 July 2013 - 14:21

Ok. Dobra robota :D

 

PS: Sytuacja ekstremalna: co się stanie jeśli nieśmiertelny koń wypadnie poza mapę? (poniżej bedrock/ za border mapy)?

Czy jest możliwe sprawdzenie do kogo należy koń?

Wątpię żeby to było możliwe. Dobry pomysł ze sprawdzaniem właściciela, dodam to.

 

 

A powiedzmy taką świnie też dałoby się zabezpieczyć siodłem?

Świnia zapisuje siodło w inny sposób niż koń = nie.



#11 Martinx

Martinx

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • Martinx586

Napisano 07 July 2013 - 14:34

To może dałoby się jeszcze, by op/ adm był w stanie teleportować, bądź usunąć konia? Wiemy że koń to środek transportu więc może się on znaleźć w różnych sytuacjach (szczególnie że gracz by oszczędzić śmierci konia, będzie odruchowo zsiadał). Np wpadnięcie do grindera, wspomniane ew. wypadnięcie poza mapę blokadę, wpadnięcie w obcy cuboid, czy inne nieprzewidziane sytuacje itp. Np tp w miejsce aktualnych koordynat właściciela. (pierwszego z nich) bądź zabicie.


Mój >>> Poradnik <<<

 

jcraftmartinx.jpg


#12 GunitPolska

GunitPolska

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 174 postów
  • gunitfaza1

Napisano 07 July 2013 - 14:41

Świetny pomysł i prosty. Nie mam zastrzeżeń.


eJxLL83LLElLrEo0VNBVKCnKz8lRyEtMgbASczO5

431us.png


#13 Fiwo735

Fiwo735

    Znawca

  • Użytkownik
  • 311 postów

Napisano 07 July 2013 - 23:00

Jak zwykle niesamowity sposób na rozwiązanie problemu Kodeku :) Aby rozwiązać problem uwięzienia konia (poprzez to, że wpadł gdzieś razem ze swoim włascicielem), czy możliwe jest, by podczas teleportacji własciciela (np. na spawn) koń rowniez byl teleportowany? Btw. jak tylko wejde na serwer to bede musial wybrac sie na daleka wyprawe po troche koni (bo z tego co wiem, pojawiaja sie tylko na nowo wygenerowanych terenach?).
UserbarjCraft_5173cf4ea2b98.png

#14 Martinx

Martinx

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • Martinx586

Napisano 07 July 2013 - 23:12

Jak zwykle niesamowity sposób na rozwiązanie problemu Kodeku :) Aby rozwiązać problem uwięzienia konia (poprzez to, że wpadł gdzieś razem ze swoim włascicielem), czy możliwe jest, by podczas teleportacji własciciela (np. na spawn) koń rowniez byl teleportowany? Btw. jak tylko wejde na serwer to bede musial wybrac sie na daleka wyprawe po troche koni (bo z tego co wiem, pojawiaja sie tylko na nowo wygenerowanych terenach?).

Słuszna uwaga. Co się stanie gdy użyjemy zegarka siedząc na koniu, bądź wpiszemy /spawn ? I czy flaga przeciw wszystkiemu co żyje na spawnach nie będzie się wtedy gryzła z koniami?

A jeśli chodzi o to czy gdzieś wpadnie czy nie, to chodzi również o zagubione konie nie grających graczy, które będą mogły blokować bądź przeszkadzać gdy pozostawione będą na czyichś pressure plateach.

Pozdrawiam


  • JASIO007 lubi to

Mój >>> Poradnik <<<

 

jcraftmartinx.jpg


#15 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 08 July 2013 - 14:11

Skoro jest nieśmiertelny to będzie można zrobić sobie bangi :D

// Fifi: Jest nieśmiertelny gdy nikt na nim nie siedzi.

#16 Martinx

Martinx

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • Martinx586

Napisano 09 July 2013 - 00:49

Ok więc mam już ofiarę tajemniczego nożownika.. (czyt. bugu)

Wypuściłem konika z jajka, nakarmiłem aż podrósł, ujeździłem, rozmnożyłem z innym moim konikiem, nałożyłem podpisane tylko moim nickiem siodło na konika (koń był w ogrodzeniu skąd nie miał prawa wyjść, a nawet jakby wyszedł to bym go znalazł na dirtówce, a nawet jakby przeniknoł w jakiś sposób przez dirt, to spadł by i znalazłbym go w wodzie więc nie uciekł, i jest "nieśmiertelny z moim siodełkiem") i...

Koń zniknoł jak kamień w wodę... O dziwo nakarmiłem konika i poszedłem odnieść małego konika w jajku do skrzynki. jak wróciłem to go już nie było. Zdarzenie to zdarzyło się ok godz 1:00 :(

Na szczęście mam jeszcze jego "kopię zapasową" ale kierowniku jak znajdziesz czas to rozejrzyj się co mogło się stać, bo jednak troszkę szkoda pupilka.

Może wykorzystać ten nowy item jako gwizdek na konia, który to zaznaczałby tylko jednego z koni i przypisywał go do właściciela, a po użyciu teleportował owego konia do nas, bądź usuwał jednostkę istniejącą i spawnował jego kopię przy graczu.

 

Pozdrawiam


Mój >>> Poradnik <<<

 

jcraftmartinx.jpg


#17 tjanusik

tjanusik

    流血のプリンス

  • Użytkownik+
  • 309 postów
  • tjanusik

Napisano 09 July 2013 - 08:39

@up pomysl zgwizdkiem jest swietny. Faktycznie moby takie jak koty czy psy teleportuja sie automatycznie do wlasciciela gdy ten jest online. Natomiast z konmi moze byc problem takze bardzo popieram pomysl pana nade mna :D

#18 Yunius

Yunius

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 522 postów
  • Yunius

Napisano 09 July 2013 - 12:41

Może zamiast tego komenda na przywołanie i odwołanie zwierzęcia? Każdy gracz mógłby przypisać sobie do tej komendy jedno zwierze.


  • kaban00 i _Joint lubią to

#19 Likore

Likore

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 241 postów
  • Likore

Napisano 09 July 2013 - 13:23

Nie posiadam jeszcze osiołka, ale z przyjemnością przyłącze się do pomysłu komendy na wołanie zwierzęcia (lub gwizdka Martina).


  • tjanusik lubi to

X2YBzqf.png
Lass mich deine seele dem herrscher der finsternis opfern.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemuw dniu jutrzejszym.
Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 JohnySeven

JohnySeven

    Nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 10 July 2013 - 14:52

Świetny pomysł. Nie mam uwag   :P