Polegałoby to na czymś podobnym do Survival Games. Gracz pojawia się na jednym z kilku spawnów w środku miasta, a potem wyrusza do niego. Nie będzie to jednak łatwe - po ulicach panoszyć się będą zombie, które oprócz tego, że nie palą się w dzień, to na dodatek są zdecydowanie silniejsze od tych podstawowych - by takiego zabić, potrzebne będzie ~10 uderzeń drewnianego miecza, a sama bestia człowieka bez zbroi może zabić trzema uderzeniami (8 pkt. ataku). Ponadto każde uderzenie zombie ma 10% szans na zatrucie (takie jak u CaveSpidera). Pośród zniszczonych domów można by odnaleźć skrzynki, a w nich pożywienie, broń, narzędzia.
W całej rozgrywce chodzi o przetrwanie - kiedy za dnia po ulicy będzie się pałętać jeden czy dwa zombie w zasięgu wzroku, tak w nocy biegać ich będzie po 5-6 na każdym chunku. W tym celu gracz będzie musiał znaleźć sobie przynajmniej w miarę stałe zakwaterowanie - najlepiej dwa wyjścia, jakaś skrzynia, dobra kryjówka przed zombie... Chciałbym też zrobić tak, by w nocy dochodziło im siły - tak około 50%, czyli jak normalnie potrzeba 10 ciosów drewnianym mieczem, tak potrzeba będzie 15.
Początkowo gracze nie będą mieli dostępu do całego miasta - raz na jakiś czas jedna z barier broniących dalszego przejścia zostanie przełamana przez nieumarłych, co otworzy przejście do następnych ulic, oraz następnych skrzyń. Jednak im dalej na obrzeża miasta tym potężniejsze są zombie - średnio z każdym przejściem przez barierę wszystkie wartości bestii rosnąć będą o 1 (załóżmy, że zombie ma na start 50 hp, 8 ataku i 1 szybkości, co daje nam 1 hp, 1ataku i 0,25 szybkości [by potem nie biegały jak na podwójnej miksturze szybkości ze sprintem ;p] co barierę.)
Nowe tereny będą otwierane co 2-3 dni, a każde otwarcie będzie się wiązać z eventem, np. najazd zombie - matki.
Planuje też stworzyć system poziomów, zdobywanych w następujący sposób (Koncepcja!)
- Zjedzenie czegoś świeżego = 5xp
- Zabicie zombie = 50xp
- Zabicie człowieka = 250xp
Poziom będzie się zdobywało powoli - przewiduję ok. 1000xp na drugi poziom, potem 1500, potem jeszcze więcej... A każdy poziom daje nam dwa punkty do rozdania na statystyki.
Statystyki wyglądały by w ten sposób:
Jeśli chodzi o uzbrojenie, to tak będzie się prezentowała jego rzadkość:
Kilka odpowiedzi na niezadane jeszcze pytania:
-Ale skrzynie przecież zostaną opróżnione po dniu, więc nowi nie będą mieli skąd brać przedmiotów!
Właśnie po to będą istnieć tzw. resocki, czyli odnowienie zawartości skrzyń. Resock całej mapy będzie się odbywał raz na tydzień, okręgi startowe będą resockowane do dwóch razy dziennie, lecz tam nie znajdziecie niczego ciekawego - pojedyncze jabłka, patyk, rzadziej zużyty drewniany miecz. Jednak każda skrzynia ma tylko 50% szans na resock, więc campienie przy upatrzonej skrzynce nie zawsze przyniesie efekt
-Jak zarobicie na server? Przecież chyba nikt płaci na coś, co się nie zwraca!
I tu będzie znana wszystkim usługa sms. Za sms kosztujący 3.69 dostajemy 10 jakichśtam punktów. Mniej więcej takie rzeczy będzie można tam zdobyć:
- Dostęp dla pirackiej kopii gry = 10 pkt
- Dwa kody dostępu dla pirackiej kopii gry = 15 pkt
- 1000xp (niepewna ilość) = 10pkt
- Absolutny restart postaci = 5 pkt
- Restart statystyk = 8 pkt
- Rezerwacja slota na dwa tygodnie = 5 pkt
- Rezerwacja slota na miesiąc = 10 pkt
- Przeniesienie postaci na inny nick = 2 pkt (wiąże się to z przeniesieniem expa, przedmiotów i statystyk.)(jeśli masz premium, a chcesz mieć inny nick, nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli udowodnisz mi, że masz to konto premium, zostanie ono zbanowane a wybrany przez ciebie nick otrzyma bezpłatny dostęp.)
Nie będzie to wszystko, ale to mniej więcej to, o czym myślałem.
Jak widać, w cenniku jest dostęp dla non premium. To oczywiście oznacza, że server będzie premium, jednak i bez oryginalnej kopii gry można zagrać.
Zaraz pojawi się fala bulwersu "OMG myśli, że jak kupi mc to jest lepszy, a sam pewnie nie ma nawet oryginalnego windowsa!!!!1111oneoneone"
Więc, pochwalę się, że od miesiąca nie spiraciłem żadnej gry. Nie jestem dzieckiem z bogatymi rodzicami, po prostu potrafię docenić starsze i tańsze gry, lub po prostu zapracować na coś
-Co z pieniędzmi z sms które pozostaną po spłaceniu servera?
Zostaną odpowiednio wydane - część pójdzie na rzecz autorów pluginów (gdyż sam nie potrafię, choć mam zamiar się nauczyć), część zostanie przeznaczona na więcej slotów, a jeszcze jedna część zostanie odłożona, by raz na jakiś czas zorganizować event z PRAWDZIWĄ nagrodą (choć nie spodziewajcie się od razu kolekcjonerki Diablo III albo karty graficznej )
-Czy server nie upadnie po miesiącu?
Jeśli wystartuje i będzie chociaż od czasu do czasu pełny, lub bliski pełności, to na pewno znajdą się środki na dopłacenie kolejnego miesiąca.
-Czemu non-premium muszą płacić za wstęp?
Równie dobrze mógłbym stworzyć server tylko dla premium, ale postanowiłem dać szansę piratom i wprowadzić usługę sms. Poza tym, server sam się nie opłaci
-Pomysł wydaje się ciekawy, ale co, gdy już ktoś zdobędzie diamentowe eq, ogromny lvl, ogarnie świetną kryjówkę...
Znalezienie żelaznego uzbrojenia będzie NIESAMOWICIE trudne. Diamenty prawdopodobnie będzie można zdobyć z eventów, które mają być kolejną odskocznią od tego. W każdym tygodniu odbędą się przynajmniej dwa eventy (jeden, ten sam, takie regularne nadejście bossa), a i mam nadzieję, że nawet trzy. Kiedy mimo to
zdobędzie to wszystko, będzie mógł np. zorganizować obóz, miasteczko, bo jak wiadomo, w kupie raźniej. Lub też zaryzykować i pójść do głębin kopalni rozlegających się pod miastem...
-Czy resock nie przytrafi się mojej skrzyni w której chowam przedmioty?
Skrzynie, które będą resockowane, będą specjalnie oznaczane dla pluginu, np. gąbką dla podstawowej skrzynki, blokiem wody dla nieco lepszych, blokiem ognia dla rzadkich i blokiem lawy dla przedmiotów pokroju żelaznych. To oznacza, że jeśli stworzysz własną skrzynię, nie będzie ona resockowana.
I teraz finalnie:
Czy chciałbyś zagrać na takim serverze?
Czy jest to w ogóle możliwe?
Masz jakiś ciekawy pomysł?
Wypowiadajcie się.