Cześć!
Mam pytanie.
Jak zrobić sklep w skrzynkach jak u Szymka na HeadWars:
Napisano 07 March 2018 - 13:34
Cześć!
Mam pytanie.
Jak zrobić sklep w skrzynkach jak u Szymka na HeadWars:
Napisano 12 March 2018 - 18:30
Napisano 20 May 2018 - 14:38
Najprościej:
Sprawdzasz czy gracz ma item ze sklepu (skrzynki) w ekwipunku np. hopper Następnie sprawdzasz czy ma odpowiednią ilość np. złota Jeśli nie ma to usuwasz item z ekwipunku (czyli hopper). Jeśli ma to też zabierasz ten hopper ale dajesz mu item który kupił (np. chleb) i zabierasz złoto. Skrzynkę ciągle resetujesz aby itemy w niej zawsze był.
Też możesz mieć taki licznik: http://visitorsflags.com/
Napisano 27 June 2018 - 07:14
Na 1.12 nie chce mi się tego pisać, więc napisze to na 1.13 i ewentualnie z tego mechanizmu przerobisz sobie na wersje 1.12.
Wszystkie komendy wpisujesz do funkcji, lub do rządku commandblocków (pierwszy repeat, always active i reszta chain, always active) + zmień kordynaty.
Stawiasz skrzynie z itemami, które mają customtag typu "Click1", "Click2" czy "Click3":
Użytkownik iZer0 edytował ten post 30 June 2018 - 11:28
Stworzone Mapy:
PORADNIKI:
Napisano 27 June 2018 - 15:33
A i ważne: ten system jest na sprawdzanie czy gracz kliknął na item, a nie czy go wyrzucił za pomocą nasunięcia na niego i kliknięcia "Q". Jak chcesz, na wyrzucenie to musisz sprawdzać czy itemu w skrzyni nie ma, zamiast tego czy gracz ma item w EQ, ale wtedy trudniej określić gracza, który wyrzucił ten item, ze skrzyni.
Od siebie dodam, że ponieważ wyrzucone przedmioty zawsze lecą z "brzucha" danego gracza, można zrobić /execute as @e[type=item,nbt={Item:{Click1}}] run say @p w repeating cmdblocku aby wykryć najbliżej którego gracza jest dany item.
Wada jest taka, że gdy jest dużo graczy "w sobie", to wtedy może nie wyłapać który wyrzucił. Lub jeśli serwer ma laga, też może nie wyłapać.
@Edit
No i masz błąd w zabijaniu itemów, wyłapie Ci gdy dany entity-item ma na sobie tag Click:1, a tag nadałeś wewnątrz przedmiotu, "noszonego" przez dany entity-item. FIX: /kill @e[type=item,nbt={Item:{Click1}}]
Użytkownik Katniss edytował ten post 27 June 2018 - 15:35
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
Napisano 27 June 2018 - 19:42
Jasne, dzięki za poprawienie.
Do tego sprawdzania najbliższego gracza, zawsze można dołączyć scoreboard liczący wyrzucenie danego przedmiotu.
Stworzone Mapy:
PORADNIKI: