Niedawno poinformowaliśmy Was o możliwości dodawania głów poszczególnych graczy w najnowszym snapshocie. Widzieliście przykład głów mojej i Kodeka, czyli redaktorów Craftsite i zapewne głowiliście się jak można coś takiego zrobić. Dzisiaj zamierzam wam przedstawić krok po kroku co należy zrobić, aby osiągnąć właśnie taki efekt.
Jedyne czego będziemy potrzebowali to oczywiście oryginalny Minecraft oraz program NBTEdit, który możemy pobrać Tutaj. Możemy dodać głowę dowolnego gracza z kontem premium Minecraft w grze single, jak i na serwerze. Jednak dodawanie głów do gry jednoosobowej troszkę różni się od wieloosobowej, mimo że w większości punktów zobaczycie praktycznie to samo. Pozwolę sobie rozdzielić to na dwie ścieżki:
– Gra Jednoosobowa
- Żeby móc dodać głowę gracza, nasza postać powinna posiadać w ekwipunku głowę samego Steve'a czyli przedmiot z ID 397:3. Najłatwiej ją zdobyć w trybie kreatywnym. Warto także odłożyć wszystkie pozostałe przedmioty do skrzyni, ułatwi nam to później robotę.
- Wyłączamy Minecrafta.
- Odpalamy pobrany NBTEdit.
- Klikamy napis "File", a następnie na rozwiniętej liście "Open".
- Jeśli program automatycznie nie przekierował Was do folderu z zapisami świata, wpisujecie w górny pasek eksploratora "%appdata%", wciskacie klawisz enter, a następnie wchodzicie w folder ".minecraft", który powinien znajdować się na samej górze. Następnie wchodzimy w folder saves i wybieramy świat, w którym chcemy dodać głowę.
- W każdym świecie znajduje się plik level.dat i właśnie ten plik nas interesuje. Otwieramy go za pomocą programu.
- Pokazuje nam się lista danych o naszym świecie. Na samym dole zobaczymy folder "Player", rozwijamy go.
- Rozwijamy listę o nazwie "Inventory"
- Zobaczymy teraz listę posiadanych przedmiotów. Jeśli postąpiliście zgodnie z poradą z punktu pierwszego, rozwijacie jedyny folder, który się tam znajduje. Jeśli nie, rozwijamy każdy po kolei, do momentu, w którym znajdziemy odpowiedni tj. ten z id: 397
-
Zaznaczamy folder, w którym znajduje się to id i klikamy na ikonkę ->
- Dzięki temu do folderu z naszą głową doda nam się kolejny komponent. Musicie się upewnić, czy na pewno dodaliście go w odpowiednim miejscu. Jeśli ikonka pokazana powyżej jest szara, to znaczy, że nie zaznaczyliśmy folderu.
- Program spyta się nas o nazwę – wpisujemy "tag".
-
Klikamy na utworzony przez nas folder i tym razem klikamy na ikonkę ->
- Program znów spyta nas o nazwę -> podajemy "SkullOwner" (istotne jest uwzględnienie dużej litery)
- Zatwierdzamy nazwę, po czym klikamy dwukrotnie na stworzonym przed chwilą składniku (czyli klikamy po prostu na napis "SkullOwner).
- Teraz ustalamy wartość dla SkullOwner, czyli nazwę gracza, którego głowę chcemy otrzymać. Należy pamiętać, że nicki Minecraft są case sensitive, czyli zwracają uwagę na wielkie zawarte w nich litery. jeśli chcemy podać np. Gorzalt, to musimy uwzględnić dużą literę, bo serwer nie znajdzie przez to pożądanego gracza.
- Zatwierdzamy wybór, zapisujemy plik level.dat klikając w ikonę niebieskiej dyskietki
- Wchodzimy na nasz świat i mamy już pożądaną przez nas głowę. Na ikonce głowy nie zauważymy zmian, ale jeśli najedziemy na nią kursorem pokaże nam nick gracza np. Gorzalt's Head. Możemy ją teraz bez problemów postawić lub nałożyć zamiast hełmu. Należy jednak pamiętać, że po zniszczeniu jej głowa wróci do pierwotnego stanu, uważajcie na to.
– Gra Wieloosobowa
- Żeby móc dodać głowę gracza, nasza postać powinna posiadać w ekwipunku głowę samego Steve'a czyli przedmiot z ID 397:3, najłatwiej ją zdobyć w trybu kreatywnym. Warto także odłożyć wszystkie pozostałe przedmioty do skrzyni, ułatwi nam to później robotę.
- Wyłączamy Minecrafta i serwer.
- Odpalamy pobrany NBTEdit.
- Klikamy napis "File", a następnie na rozwiniętej liście "Open".
- Szukamy folderu w którym są nasze pliki serwera. Klikamy w folder z nazwą świata, następnie folder "players" i wybieramy plik z naszym nickiem (w moim przypadku jest to Gorzalt.dat). Odpalamy go w programie.
- Pokazuje nam się lista danych o naszej postaci. Szukamy folderu "Inventory" i rozwijamy go.
- Zobaczymy teraz listę posiadanych przedmiotów. Jeśli postąpiliście zgodnie z poradą z punktu pierwszego, rozwijacie jedyny folder, który się tam znajduje. Jeśli nie, rozwijamy każdy po kolei, do momentu, w którym znajdziemy odpowiedni tj. ten z id: 397
-
Zaznaczamy folder, w którym znajduje się to id i klikamy na ikonkę ->
- Dzięki temu do folderu z naszą głową doda nam się kolejny komponent. Musicie się upewnić, czy na pewno dodaliście go w odpowiednim miejscu. Jeśli ikonka pokazana powyżej jest szara, to znaczy że nie zaznaczyliśmy folderu.
- Program spyta się nas o nazwę – wpisujemy "tag".
-
Klikamy na utworzony przez nas folder i tym razem klikamy na ikonkę ->
- Program znów spyta nas o nazwę -> podajemy "SkullOwner" (istotne jest uwzględnienie dużej litery).
- Zatwierdzamy nazwę, po czym klikamy dwukrotnie na stworzonym przed chwilą składniku (czyli klikamy po prostu na napis "SkullOwner).
- Teraz ustalamy wartość dla SkullOwner, czyli nazwę gracza, którego głowę chcemy otrzymać. Należy pamiętać, że nicki Minecraft są case sensitive, czyli zwracają uwagę na wielkie litery w nich zawarte. Jeśli chcemy podać np. Gorzalt, to musimy uwzględnić dużą literę, bo serwer nie znajdzie przez to pożądanego gracza.
- Zatwierdzamy wybór, zapisujemy plik level.dat klikając w ikonę niebieskiej dyskietki.
- Wchodzimy na nasz serwer i mamy już pożądaną przez nas głowę. Na ikonce głowy nie zauważymy zmian, ale jeśli najedziemy na nią kursorem pokaże nam nick gracza np. Gorzalt's Head. Możemy ją teraz bez problemów postawić lub nałożyć zamiast hełmu. Należy jednak pamiętać, że po zniszczeniu jej głowa wróci do pierwotnego stanu, uważajcie na to.
To chyba wszystko co musicie wiedzieć, żeby dodać głowy naszych znajomych/gameplayowców/twórców Mojangu. Mam nadzieję, że poradnik Wam się przyda i życzę miłej zabawy (: