Ryan Holtz, na swoim Twitterze został zapytany przez jednego z użytkowników, o plany na nowości w wersji 1.9. Ku zdziwieniu uchylił rąbka tajemnicy i już wiemy, że planowane jest wprowadzenie oficjalnego wsparcia dla obsługi shaderów – małych programów napisanych w specjalnym języku programowania podobnym do C, które pozwalają na optymalniejsze przesyłanie poleceń do GPU. Dzięki tej funkcji możliwa jest manipulacja dowolnym pikselem, czy wierzchołkami obiektów. Wygląd gry prawdopodobnie nie ulegnie zmianie, a jedynie system wyświetlania i renderowania bloków.
Aktualnie w ustawieniach gry mamy opcję ‚Super Secret Settings’, która to oferuje różne efekty graficzne, takie jak wcześniej wspomniane odbicie obrazu, rozmazanie, czy widok z poziomu jakiegoś stworzenia. Być może to ta funkcja zostanie udoskonalona i przerodzi się w coś więcej.
Planujemy przejść na używanie shaderów. Nie będziemy już używać statycznych funkcji OpenGL. Szykuje się zwiększenie wydajności i możliwości.
— Ryan Holtz (@TheMogMiner) wrzesień 26, 2014